• Начало
  • За четенето на книга преди лягане и ползите, които оказва върху съня
За четенето на книга преди лягане и ползите, които оказва върху съня
Категория: Новини

За четенето на книга преди лягане и ползите, които оказва върху съня

08.06.2021

За четенето на книга преди лягане и ползите, които оказва върху съня

Някои хора не могат да заспят без да почетат. В последно време интересът към четенето нарасна неимоверно. В тази статия ще ви отговорим на въпроса: Може ли практиката на четене преди лягане да бъде от полза?

Четенето преди лягане намалява стреса.

Четенето преди сън може да ви отпусне значително. Установено е, че четенето работи най-добре, намалявайки нивата на стрес с 68%. По-добре от това да слушате музика - 61%, да пиете чай или кафе - 54% и да се разхождате - 42%. Това е така, защото, когато четете хубава книга, умът ви се разсейва от ежедневните стрес и притеснения, които причиняват напрежение. Историите дават на съзнанието ви възможност да останете за малко някъде другаде. Това означава, че можете да оставите собствените си проблеми за известно време. Четенето също така позволява на мускулите ви да се отпуснат и забавя дишането, оставяйки ви да се чувствате по-спокойни.

И така, как това се отразява на съня ви? Доказано е, че 39% от хората, които имат навика да четат, преди да заспят, спят много по-добре. Съвсем логично е, че дейност, която намалява стреса, е полезна преди лягане. Четенето също е по-добра алтернатива на гледане на телевизия или взиране в телефона. Те излъчват синя светлина, която подвежда мозъка ви да мисли, че е ден и ви разсънва.

Четенето преди заспиване може да даде тласък на мозъка ви.

Освен че отваряте очите си за милион други светове, четенето може да даде тласък на мозъка ви. Вашият мозък също е мускул и точно както останалата част от тялото, той се нуждае от тренировка, за да го поддържа здрав. Четенето е по-неврологично предизвикателство от говоренето или обработката на изображения.

Друга невероятна полза от четенето е, че може да намали риска от развитие на дегенеративно заболяване, болестта на Алцхаймер. Проучване установи, че хората, които занимават мозъка си с дейност като четене, решаване на пъзели или игра на шах, са 2,5 пъти по-малко склонни да развият болестта. Това вероятно се дължи на факта, че болестта на Алцхаймер често е свързана с пациенти, които имат ограничена мозъчна активност. Четенето може не само да подобри вашето благосъстояние сега, но също така може да има траен ефект върху здравето ви през следващите години.

Четенето преди лягане подобрява креативността.

Не е изненада, че четенето от творчески стимул увеличава вашата собствена креативност. Четейки книги, вие можете да видите нещата от различни гледни точки, което разширява ума и мирогледа ви. 

 

Прочетете още: Как упражненията ни помагат да спим по-добре?