• Начало
  • Как упражненията ни помагат да спим по-добре?
Как упражненията ни помагат да спим по-добре?
Категория: Новини

Как упражненията ни помагат да спим по-добре?

25.05.2021

Как упражненията ни помагат да спим по-добре?

Множество научни проучвания показват връзката между редовните упражнения и съня, въпреки че ефектите се различават при всеки човек.

Първият и може би най-очевидният начин, по който упражненията ни помагат да спим по-добре, е изразходването на по-големи количества енергия. По този начин ние се уморяваме, което ни помага да заспим по-бързо, когато си легнем, и да останем по-дълго заспали.

Известно е, че упражненията са отличен източник за справяне със стреса и тъй като високите нива на стрес са свързани с лошото качество на съня, следва, че по-ниските нива на стрес са благоприятни за по-добър нощен сън.

Ангажирането с физическа активност също увеличава времето, което прекарваме в дълбок сън. Дълбокият сън е златният прозорец на времето, в което тялото ни може да се грижи за себе си, да засили имунната функция и да възстанови мускулите и тъканите. Дълбокият сън е отговорен и за това прекрасно освежено усещане, което получавате, когато се събудите сутрин. Без него не се чувстваме отпочинали.

Има ли значение времето и нивото на упражнения?

Някога много експерти твърдяха, че тренирането, непосредствено преди сън свръхстимулира тялото и ще затруднят заспиването. Сега обаче се признава, че този проблем е строго индивидуален и твърдението по никакъв начин не засяга всички.

Всичко се свежда до вашите индивидуални нужди и собствените отговори на тялото ви. Ако започнете да забелязвате, че упражненията по-късно или твърде енергично ви стават прекалено натоварени и неспокойни непосредствено преди лягане, или ако повишаването на телесната температура пречи на заспиването, опитайте да преместите тренировката си на първо място сутрин или по време на обяд .

Някои хора обаче откриват, че упражненията вечер ги довеждат до идеалното състояние на умора, когато става въпрос за сън, и те заспиват по-лесно. Просто е необходимо малко повече време и опити, за да изградите правилната рутина за вас.

 

Прочетете още: Цветовете в спалнята