• Начало
  • Колко часа сън ни е необходим?
Колко часа сън ни е необходим?
Категория: Новини

Колко часа сън ни е необходим?

25.03.2021

Колко часа сън ни е необходим?

Научните изследвания ясно показват, че сънят е от съществено значение за всяка възраст. Сънят задвижва ума, възстановява тялото и укрепва практически всяка система в тялото. Но часа колко сън наистина ни е необходим?

Изследвания доказват, че физически здравите възрастни да се нуждаят от 7 до 9 часа сън през нощта. Бебетата, малките деца и тийнейджърите се нуждаят от още повече сън, за да дадат възможност за растежа и развитието си. Хората над 65 години също трябва да получават 7 до 8 часа на нощ.

Познаването на общите препоръки за това колко сън ви трябва е първа стъпка. Тогава е важно да обмислите индивидуалните си нужди въз основа на фактори като нивото на активност и цялостното ви здраве. И накрая, разбира се, е необходимо да приложите съвети за здравословен сън, за да можете всъщност да получите пълноценния сън, който се препоръчва.

Във всяка група насоките представят препоръчителен диапазон от продължителност на нощния сън за здрави хора. В някои случаи спането от час повече или по-малко от общия диапазон може да бъде приемано като индивидуално предпочитание на даден човек.

Колко часа сън ви трябва?

Тези насоки служат като правило за това колко часа сън се нуждае всеки, като същевременно признава, че идеалното количество сън може да варира до самия човек.

Поради тази причина насоките изброяват диапазон от часове за всяка възрастова група.

Колко часа сън се препоръчва за всяка възрастова група?

Препоръчителните часове за сън са разделени на девет възрастови групи:

Новородени (0-3 месеца): 14-17 часа

Бебета (4-11 месеца): 12-15 часа

Малки деца (1-2 години): 11-14 часа

Деца в предучилищна възраст (3-5 години): 10-13 часа

Деца в училищна възраст (6-13 години): 9-11 часа

Тийнейджъри (14-17 години): 8-10 часа

Млади възрастни (18-25 години): 7-9 часа

Възрастни (26-64 години): 7-9 часа

Възрастни (65 години или повече години): 7-8 часа



Прочетете още: Въздухът в спалнята