• Начало
  • Най-добрата поза за сън, ако хъркате или имате болки в кръста
Най-добрата поза за сън, ако хъркате или имате болки в кръста
Категория: Новини

Най-добрата поза за сън, ако хъркате или имате болки в кръста

20.10.2021

Най-добрата поза за сън, ако хъркате или имате болки в кръста

Начинът, по който спите е също толкова важен, колкото и на какъв матрак и възглавница спите. Хората попадат в три категории на спане: на една страна, по гръб или по корем. Но ако се окажете, че постоянно се въртите през нощта, смущавате партньора си чрез хъркане или се събуждате повече, отколкото ви се иска, може би е време да преразгледате начина си на спане.

Някои пози за сън са по-добри за здрав и пълноценен сън, особено ако страдате от оплаквания като хъркане или други болки, които могат да ви държат будни през нощта.

Изследвания доказват, че хората, които спят в определени позиции, са склонни да имат за по-добро качество на съня като цяло. Тъй като личните предпочитания и грижите за здравето са голям фактор, важно е да се консултирате с лекар за конкретната ситуация.

Спане на една страна:

Хъркането може да бъде огромен проблем, особено ако спите с партньор. Въпреки че не е само по себе си медицинско притеснение, хъркането е един от признаците, че може да имате сънна апнея - сериозно медицинско състояние, което ви кара да спрете да дишате в съня си. Една от най -добрите позиции за хъркане или сънна апнея е на една страна. Независимо дали хъркате или не, спането на една страна е предпочитаната поза за повечето хора. Спането на лявата страна е най-добрата позиция, ако страдате от киселинен рефлукс, киселини или лошо храносмилане през нощта. Ако все още имате болки в гърба или в тазобедрената става, докато спите на една страна, можете да поставите възглавница между краката или коленете си, за да облекчите натиска.

Спане по гръб:

Спането по гръб не е добра идея, ако имате болки в кръста или сънна апнея. Въпреки това, ако нямате сънна апнея, сънят по гръб има няколко предимства. Спането по гръб е добро за гръбначния стълб, тъй като теглото ви е по-центрирано и равномерно разпределено в това положение. Ако имате киселинен рефлукс, спането по гръб е полезно, тъй като сте обърнати нагоре и е по-малко вероятно да изпитате лошо храносмилане.

Спане по корем:

Спането по корем е по-добре от това да спите по гръб, ако имате сънна апнея, тъй като тя все още позволява на дихателните ви пътища да останат отворени, като ви помага да дишате по -добре. Това важи и за хъркането, тъй като поддържането на дихателните пътища възможно най-отворени може да помогне за проблема. Недостатъкът на спането по корем е, че ако имате болки във врата или кръста, това може да ги влоши. Това е така, защото спането по корем може да доведе до позициониране на шията ви под неудобен ъгъл. Също така, ако спите по корем, гърбът ви се извежда от неутрална позиция до по-извит, което може да влоши болките в кръста. Ако спите по корем и нямате проблеми, тогава не се притеснявайте за смяна на позициите.

 

Прочетете още: Какво означават някои от иконите върху етикета за грижа, прикрепен към спалното ви бельо?