• Начало
  • Начини за заспиване при събуждане през нощта
Начини за заспиване при събуждане през нощта
Категория: Новини

Начини за заспиване при събуждане през нощта

11.03.2021

Начини за заспиване при събуждане през нощта

Ако се събуждате през нощта по 1-2 пъти по време на сън, за да отидате до тоалетна, или заради друг дискомфорт, не се притеснявайте за заспиването след това.

Нормално е да се събуждате за кратко време докато спите, но ако имате проблеми със заспиването, тези съвети могат да ви помогнат:

Затворете очи и освободете ума от мислите си. Колкото и трудно да е, опитайте се да не се стресирате, поради неспособността да заспите отново, защото този стрес само насърчава тялото ви да остане будно. За да стоите далеч от тази мисъл, фокусирайте се върху нуждите, които изпитва тялото ви или практикувайте дихателни упражнения. Поемете въздух, след това издишайте бавно, докато казвате или мислите: „Аааа.“ Поемете отново въздух и повторете. По този начин може да отпуснете съзнанието си и да се освободите от натрупалото се върху вас напрежение.

Направете релаксацията си цел, а не сън. Ако ви е трудно да заспите обратно, опитайте техника за релаксация като визуализация, прогресивна мускулна релаксация или медитация, която може да се направи, без дори да ставате от леглото. Въпреки, че не е заместител на съня, релаксацията все пак може да помогне за отпускането на тялото.

Правете тиха, нестимулираща дейност. Ако сте били будни повече от 15 минути, станете от леглото и направете тиха, нестимулираща дейност, като четене на книга. Дръжте светлините приглушени и избягвайте телефон, телевизор, компютър или таблет, за да не накарате тялото си да се събуди още повече. Все пак целта е да заспите отново.

Отложете притесненията и разсъжденията. Ако се събуждате през нощта, изпитвайки тревожност от нещо, направете така, че да забравите за него, поне до сутринта, когато сте отпочинали и ще бъде по-лесно да го решите. По същия начин, ако през нощта се събудите със  страхотна идея и тя ви държи будни, вземете лист, запишете я и легнете обратно да спите, знаейки, че ще бъдете много по-продуктивни след здрав и пълноценен сън през нощта.

 

Прочетете още: Подходяща температура в спалнята по време на сън