• Начало
  • Съвети за пълноценен сън
Съвети за пълноценен сън
Категория: Новини

Съвети за пълноценен сън

10.03.2021

Съвети за пълноценен сън

Спалнята е място, в което прекарваме около ⅓ от денонощието. Затова тя трябва да ни предразполага да се чувстваме комфортно и уютно. Именно в спалнята набавяме голяма част от пълноценния сън, който ни е необходим, за да водим от нормален до активен начин на живот.

Има много и различни предпоставки за пълноценен сън, от които нито една от тях не е за подценяване.

Както при всичко останало, хубаво е и при съня да създадем режим. Режим на заспиване и събуждане. Човешкият организъм има нужда от него, защото по този начин може да избегнем безсънието. За изграждането на такъв режим се изисква време и постоянство. Изследвания доказват, че са ни необходими между 7-9 часа сън на всеки 24 часа. Разбира се, това твърдение не важи на 100% за всеки. Но при условие, че свикнем да си набавяме необходимите за нас часове в един и същи часови диапазон, с времето ще установим колко по-лесно е да заспиваме и да се събуждаме по естествен начин.

Направени изследвания доказват, че температурата на спалнята, в която спим също е важен фактор за качествен сън. Според тях идеалната температура е между 15,5 и 19,5 °C. Не би било приятно да е прекалено студено или топло, така че е хубаво да обърнем внимание на правилната и подходяща за нас температура.

Вечер преди лягане четенето на любима книга би ни накарало да отпуснем ума си от натоварването през деня. Това спомага също така за лесното и постепенно заспиване. Когато се опитваме да заспим веднага, стресираме организма, превъзбуждаме тялото си и целта, която сме си възложили става невъзможна.

Други фактори, които оказват влияние върху съня ни са телевизия, телефони, таблети, лаптопи и всякакви устройства, които ни разсейват и разсънват. Хубаво е да ги изключим поне 30 минути преди лягане.
Осветлението, ярките светлини и натрапчиви шумове също могат да повлияят на спокойното заспиване. Когато е тихо и тъмно, сънят идва по-бързо.